Katalog kyberprevence

Programy pro žáky

Na této stránce naleznete přehled programů pro žáky, který vzešel z dvoukolového šetření mezi odborníky.

Výběr programů i plánování preventivních aktivit můžete konzultovat se svým metodikem prevence z pedagogicko-psychologické poradny.

Programy můžete jednoduše filtrovat a to podle věku cílové skupiny, možnosti on-line realizace a sídla poskytovatele. Celkem zde najdete 142 programů pro žáky.

Ilustrační mapa k projektům kyberprevence

Proxima Sociale, o. p. s.

(Nad)užívání technologií

Program je primárně určen pro žáky 6. až 8. ročníků základní školy. Jeho cílem jevyhodnotit rizika spojená s nadměrným trávením času na internetu a v kyberprostorua vést žáky k jejich vědomému a zodpovědnému využívání technologií. Pomocí aktivitvedených různou formou mohou žáci rozpoznat varovné signály vznikající závislosti usebe i u druhých a zvědomit si možné způsoby […]


Proxima Sociale, o. p. s.

Bezpečný internet

Program je primárně určen pro žáky 1. až 3. ročníků základní školy. Jeho cílem jediskutovat o přínosech internetu a zároveň objasnit rizika spojená se sdílenímosobních informací. Žáci se v průběhu programu dozvědí, jaké informace nesdílet a prostřednictvím modelových situací z prostředí internetu se zamyslí, jak předcházetrizikovým situacím, případně jak je řešit, když k nim dojde.


Proxima Sociale, o. p. s.

Digitální gramotnost

Program je primárně určen pro žáky 4. až 5. ročníků základní školy. V průběhuprogramu lektoři mapují, jaké aktivity žáci provozují na internetu a na základě tohospolečně definují výhody a rizika pohybu v kyberprostoru. Prostřednictvím praktickýchtipů se žáci dozvědí, jak posílit své bezpečí v prostředí internetu a zamyslí se, jakpředcházet rizikovým situacím případně jak je řešit, […]


Proxima Sociale, o. p. s.

Vztahy v kyberprostoru

Program je primárně určen pro žáky 6. až 7. ročníků základní školy. Jeho cílem jeseznámit žáky s tím, co je kyberšikana, jaké mohou být její formy a důsledky a dále sezorientovat v pojmech kybergrooming, kyberstalking a sexting. Formou aktivit různéhodruhu lektoři spolu se žáky formulují zásady vhodné komunikace v kyberprostoru azamýšlí se nad tím, jak […]